Apoteket Graniten i Lönsboda öppnar i ny regi

Nu öppnar apoteket Graniten i Lönsboda i ny regi. Nya ägare är Lars Blomqvist, Anett Olsson, Bengt Blomqvist och Gun Lindell. De har flerårig erfarenhet av ledande befattningar inom apoteksbranschen och satsar på ett långsiktigt ägande i företaget.

Tid:                Tisdagen den 14 juni kl. 10.0 klipper vi invigningsbandet

Plats:             Apoteket Graniten, Bokelundsgatan 5, Lönsboda

Under invigningsdagen kommer alla kunder att bjudas på kaffe och kaka. Under invigningsveckan kommer det att finnas en rad unika erbjudanden på utvalda produkter.

Med start 31 maj tar de nya ägarna över driften av Apoteket Svalan i Svenljunga och apoteket Graniten i Lönsboda.

-       Vår ambition är att driva och utveckla ett modernt apoteksföretag som kunden väljer för att det känns som ”mitt eget” apotek, säger Lars Blomqvist.

-       Vi ser fram emot att driva apoteket vidare med samma kompetenta och kunniga personal som tidigare. Kunderna ska hämta ut sina läkemedel och handla sina favoritprodukter hos oss, precis som tidigare, berättar Anett Olsson vd för Apoteket Svalan.

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05
Apoteket Graniten i Lönsboda, Lars Blomqvist, styrelseordf.
telefon 0702-012602

• lönsboda

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 151 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.