Apoteket Karolinen i Åre presenterar ny ägare

I samband med Åres höstmarknad presenterar Apoteket Karolinen den nya ägaren.  Ny ägare är PO Nilsson som tog över apoteket redan i somras. PO kommer att vara mycket engagerad i apoteket och det är hans fru Alissa Nilsson White som kommer att delta i den dagliga driften av apoteket.

Tid: Lördag 2 oktober kl. 11.00 klipps bandet av Alf Lerner, distriktsläkare och verksamhetschef på Hälsocentralen.

Plats: Apoteket Karolinen, Årevägen 51

På invigningsdagen bjuds alla besökare på presentpåsar och många specialerbjudanden i apoteket. Öppningserbjudanden gäller hela veckan.

Öppettider under marknaden kommer att vara

Fredagen den 1 okt 10-19

Lördagen den 2 okt 10-18

Söndagen den 3 okt 11-16

- Vi är jätteglada över vårt apotek och dess fantastiska personal. Det känns oerhört positivt på alla fronter och är ett härligt sätt att skapa djupare rötter i en underbar ort, säger Alissa och PO entusiastiskt.

Alissa och PO är båda mycket intresserade av idrott samt frisk- och hälsovård och tycker det hänger starkt ihop med apoteksverksamhet.

PO Nilsson, ägare Apoteket Karolinen, Åre, telefon 0708-44 66  67

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

• åre

• Åre

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.