Apoteksgruppen i Mönsterås utsett till årets apotek 2015 !

Bland alla 173 apotek inom Apoteksgruppen nominerades Apoteksgruppen i Boden, Färjestaden och Mönsterås till den fina utmärkelsen ”Årets apotek 2015”. Priset baseras på flera parametrar där kundnöjdhet, erbjudanden, tjänster och tillväxt står i fokus och Apoteksgruppen i Mönsterås fick högst betyg.

Apoteksgruppen består av 173 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.

- Apoteket i Mönsterås kännetecknas avengagerade medarbetare och lokala apoteksägare, som visar ett entreprenörskap utöver det vanliga. Här finns ett nyskapande och apoteket är inbjudande och välfyllt med hälsofrämjande produkter, säger Apoteksgruppen Kvalitetschef, Birgitta Lange Sjöblom.

- Vi är oerhört glada och stolta över den fina utmärkelsen och det hade aldrig varit möjligt utan våra engagerade och duktiga medarbetare som alltid ställer upp och tror på oss ägare, säger Eva Fransson som tillsammans med sin man Jan Fransson har drivit apoteket sedan 2010 men även har apotek i Kalmar, Lenhovda och Åtvidaberg. Hon vill också passa på att rikta ett stort tack till alla lojala kunder som besöker deras apotek.

Apoteksgruppen i Boden och Färjestaden

Vid sidan av vinnaren Apoteksgruppen Mönsterås står de två andra nominerade apoteken i Boden och Färjestaden. Även de här apoteken fick väldigt höga omdömen när det gäller kundnöjdhet, service, tillväxt och användning av det elektroniska stödet EES, för att främja god läkemedelsanvändning.

Apoteksgruppen Mönsterås, Eva Fransson, apoteksägare och apotekschef, 0702-685778

Apoteksgruppen Boden, Mats Brännvall, apoteksägare, 0767-893851

Apoteksgruppen Färjestaden, Ann-Sofi Stablum, apoteksägare och apotekschef, 0702-410746

För mer information om Apoteksgruppen, vänligen kontakta:

Maria Mårfält, Marknads- & Kommunikationschef, Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se,

0702- 33 48 08