Apoteksgruppen rekryterar IT-chef från Kronans Apotek

Apoteksgruppen stärker sin IT-avdelning och rekryterar in Tina Jalap som ny IT-chef. Tina Jalap kommer närmast från Kronans Apotek.

I och med rekryteringen stärker Apoteksgruppen upp sin spetskompetens inom IT och förändringsledning. Tina Jalap har lång erfarenhet inom dessa områden, vilket är välkommet inför Apoteksgruppens fortsatta förändringsresa. Hon kommer bland annat jobba för att säkerställa att implementationen av Apoteksgruppens nya affärssystem görs på bästa möjliga sätt, för att kunna erbjuda ännu bättre service till Apoteksgruppens kunder.

Jag har alltid trivts väldigt bra i apoteksbranschen eftersom det är en kundnära bransch där det händer mycket, samtidigt som det finns en tydlig samhällsnytta i uppdraget. Att nu få vara med på Apoteksgruppens resa ser jag som en stor förmån då det är ett företag som känns varmt, personligt och som bryr sig på riktigt, säger Tina Jalap, ny IT-chef på Apoteksgruppen.

Tina är utbildad inom ekonomi och business administration med examen från Stockholms Universitet och amerikansk högskola. Hon tillträdde sin nya tjänst hos Apoteksgruppen den 1 april.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Bergstedt, Presskontakt Apoteksgruppen, anna.bergstedt@apoteksgruppen.se, 070-576 29 66.