Lokala entreprenörer flyttar södra Visbys enda apotek till nya lokaler.

Farmaceuterna Birgitta Hjerthén och Christina Norrby som båda har mångårig erfarenhet av apoteksarbete har sedan 2012 tillsammans med Per Norrby haft apotek på Visborgsområdet, men flyttar nu till helt nya lokaler invid ICA Wisborg. Den nya etableringen innebär att apoteket får ett bättre och mer lättillgängligt läge. Utformningen av apoteket är gjort utifrån ett helt nytt butikskoncept för Apoteksgruppen, och är bland de första i landet.

- Vårt apotek har fokus på läkemedel med ett personligt bemötande , kompletterat med andra apoteksvaror för hälsa och välbefinnande. Vi erbjuder hemleverans och har ett nära samarbete med olika hemtjänster, säger Birgitta Hjerthén.

Den 9 februari sker invigningen av det nya apoteket med trumpetfanfar kl. 9.00 och tipspromenad i butikerna.Kunderna kommer att få fina välkomsterbjudanden med upp till 40 % på populära apoteksvaror.

- Jag ser verkligen fram emot att få Apoteksgruppen som granne. Apoteksägarna verkar väldigt trevliga och nu kan vi tillsammans ge ännu bättre service till våra kunder, säger en glad Jan Lundström som driver ICA Wisborg.

För mer information, vänligen kontakta:

Christina Norrby, farmaceut och apoteksägare, christina.norrby@apoteksgruppen.se, 0735-93 05 10

Maria Mårfält, Kommunikationschef, Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, 0702- 33 48 08

Apoteksgruppen består av 177 apotek med apotek över hela Sverige. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.