Lokala entreprenörer tar över Apoteket Hägern i Salems Centrum, den 11 september

Nu öppnar Apoteket Hägern i Salems Centrum i ny regi. De nya ägarna är Thomas Engberg, apotekare, Lennart Sjödell, civilekonom och Hans Linder controller/ekonom.

Tid:                Kl. 13.00 klipps bandet av sjukvårdslandstingsråd Filippa Reinfeldt

Plats:             Apoteket Hägern, Salems Centrum, Säby Torg 6, Salem

Från kl. 10.00 bjuds kunderna på förfriskningar och barnen får ballonger. Två elever från Kulturskolan i Salem spelar akustisk gitarr från kl. 12.00. Hela veckan finns öppningserbjudanden på apoteket för kunderna.

-       Fokus i vårt apotek ska vara det lokala apoteket med kunden i centrum. Apoteket ska erbjuda professionell service med kompetent och kvalitetsmedveten personal, betydelsefull information runt produkter och hälsa samt ett utvecklat samarbete med andra vårdgivare inom kommunen, berättar de tre ägarna Thomas Engberg, Lennart Sjödell och Hans Linder.

Thomas Engberg, apotekare, med lång erfarenhet av läkemedelsutveckling och marknadsföring från AstraZeneca. Lennart Sjödell, civilekonom med erfarenhet av logistikfrågor från AstraZeneca. Hans Linder, controller/ekonom, vd för Bildrepro Stockholm AB, ett grafiskt produktionsbolag. Alla de tre ägarna har lokal förankring. Lennart bor i Rönninge, Thomas och Hans har tidigare bott i Salem men är numera bosatta i Uttran.

Thomas Engberg, Apoteket Hägern, telefon 070-517 38 29

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

• Salem

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.