Nytt apotek öppnar i Ulricehamn den 29 augusti

Den 29 augusti invigs Apoteket Hälsobrunnen i Ulricehamn. Det blir Apoteksgruppens 154:e apotek, och det fjärde helt nyetablerade apoteket sedan starten. Ägare är sedan tidigare ägare till Apoteket Tranan i Fristad.

Tid:              Måndagen den 29 augusti kl. 12:00 klipper personalen på apoteket bandet.

Plats:            Apoteket Hälsobrunnen, Boråsvägen 50. Bredvid Vårdcentralen Hälsobrunnen och Svenems.

Under invigningsdagen kommer alla kunder att bjudas på förfriskningar.

-       Apoteket ligger vägg i vägg med vårdcentralen Hälsobrunnen och vi kommer att ha ett nära samarbete med både dem och vårt apotek i Fristad. Vi vill bland annat kunna erbjuda influensavaccinationer i samarbete med vårdcentralen, berättar Daniel Hjortvall, en av ägarna till det nya apoteket.

Apoteket ligger i ljusa och fina nybyggda lokaler bredvid den nyöppnade vårdcentralen Hälsobrunnen. Tre farmacevter kommer att jobba på apoteket, en apotekare och två receptarier.

Apoteket Hälsobrunnen, Ulricehamn, ägare, Daniel Hjortvall, telefon 0739-726349

Apoteksgruppen, Christian Jebsen, informationsansvarig, telefon 08-563 022 06

• Ulricehamn

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 151 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.