Personligare apotek lanseras med djurtema

Nu startar Apoteksgruppen en stor lanseringskampanj med TV-reklam och annonser i de flesta dagstidningar samt på nätet. Kampanjen bygger på apotekens väletablerade djurnamn som Ekorren och Ulven. Precis som i fablernas värld talar djuren – på olika dialekter för att visa att Apoteksgruppen finns i hela landet, från Lappland i norr till Skåne i söder.

TV-reklamen pågår i fyra veckor och går i TV4, TV4 Plus, TV8 och Kanal 9. Där kommer djuren att tala med sina olika dialekter för att gestalta hur en lokal ägare gör apoteket lite personligare, men med samma höga kvalitetskrav som förut. Ekorren i Getinge talar halländska och Ulven i Molkom talar värmländska.

– Vi använder apotekens djur för att visa både vårt ursprung och den lokala förankringen, säger Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen. Precis som i fablernas värld låter vi dem tala.

Djur har sedan urminnes tider spelat en stor roll i folkfantasin och gett upphov till mängder av legender och sagor. Svanen var till exempel en symbol för varornas finhet och renhet och lejonets tecken ansågs behärska hjärta, lungor, mage och muskler. Djuret skulle också, genom magisk kraft, skydda sin ägare.

Apoteksgruppen består av 150 apotek som kommer att drivas av småföretagare. Precis som tidigare kan man hämta ut receptbelagd medicin, få professionell läkemedelsrådgivning av välutbildade medarbetare och köpa noga utvalda egenvårdsprodukter.

För kontakt med Apoteksgruppen, ring:
Anna Lena Boucht, informationschef, telefon 0703-47 23 05

Pressbilder och filmer:

Lista över alla apotek inom Apoteksgruppen: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/apoteksgruppen/document/list

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.

• Medicin, läkemedel

• apotekare