Trio tar över Apoteket Tallen i Sävedalen den 13 september

Nu öppnar Apoteket Tallen i Sävedalen i ny regi. Nya ägare är Fati Maroufi, Shahram Sultanian och Jamileh Mobaser.

Tid:                Kl. 11.00 klipps bandet av en av apotekets äldsta kunder tillsammans med en av de yngsta kunderna.

Plats:             Apoteket Tallen, Vallhamra Torg 5, Sävedalen

På invigningsdagen bjuds alla besökare på enklare förtäring och under hela veckan är det öppningserbjudanden på olika produkter.

Torsdagen den 16 september kl. 13.00 – 15.00 erbjuder apoteket hälsorådgivning i samarbete med personal från vårdcentralen.

-       Vi vill profilera oss mot mer hälsa och välbefinnande, bland annat genom utökat samarbete med vårdcentralen. Vi vill också erbjuda ett bredare sortiment av egenvårdsprodukter utifrån våra kunders behov och öka tillgängligheten genom till exempel längre öppettider och hemleverans, berättar de nya ägarna.

Apotekets kunniga och erfarna personal kommer att vara kvar och erbjuda lika god service som tidigare.

Fati är socionom och arbetar med arbetsmarknadsfrågor. Shahram är civilingenjör och arbetar som konsult inom bilsäkerhet. Jamileh är socionom och har arbetat som kurator och med kvalitetsgranskning på Vuxenutbildnings-förvaltningen i Göteborg.

Jamileh Mobaser, Apoteket Tallen, telefon 0734-031211

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

• Partille

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.