Två apotekare tar över apoteket Delfinen, Nacka Närsjukhus måndag 6 september

Nu öppnar Apoteket Delfinen i Nacka i ny regi. Nya ägare är leg. apotekare Peter och Gabriela Gyllbäck. Gabriela har tidigare arbetat inom APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, med extemporeläkemedel och kommer att tillträda som apotekschef. Under hela veckan finns öppningserbjudanden för kunderna.

Tid:                Kl. 15.00 klipper kommunstyrelsens ordförande Erik Langby bandet.

Plats:             Apoteket Delfinen, Nacka Närsjukhus, Lasarettsvägen 4, Nacka

Under dagen bjuds kunderna på förfriskningar. Under hela veckan har apoteket dessutom specialerbjudanden och demonstration av utvalda produkter.

-       Det är med stor glädje vi tar över apoteket med dess mycket erfarna och mycket kompetenta personal. Vi vill verka för att vara ett lokalt, personligt och kvalificerat apotek med kunden/patienten i centrum. Vi kommer att erbjuda lokalt anpassade handelsvaror till konkurrenskraftiga priser, säger Gabriela och Peter.

-       Framöver vill vi i än högre grad arbeta för en bättre läkemedels-användning, bl. a genom närmare samarbete med sjukhusets olika avdelningar och med de närliggande vårdinrättningarna, avslutar Gabriela och Peter.

Peter har sedan snart tio år arbetat på olika befattningar inom AstraZeneca i Södertälje, varav de senaste fem åren inom R&D, Patient Safety. Peter kommer att verka som läkemedelsansvarig för apoteket Delfinen och arbeta deltid inom AstraZeneca. Gabriela är beredningsfarmaceut med lång erfarenhet från APL och olika befattningar inom Apoteket AB.

Peter Gyllbäck, Apoteket Delfinen, telefon 0739 262609

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

• småföretagarapotek

• Nacka

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.