News -

Social app-butik på Facebook-konferens

Den 14:e juni presenterar Appland funktionen "Mina vänners appar" när tidningen Internetworld arrangerar uppföljaren till "Webbdagarna - Facebook i företagens tjänst" i Göteborg. "Mina vänners appar" är en integration av Facebook för att skapa sociala funktioner i app-butiken Appland. Exakt vad den innehåller och när den finns tillgänglig för användare är ännu inte avslöjat. På seminariet presenterar marknadschefen Szofia Jakobsson hur arbetet har genomförts och vilka värden en social funktion utöver att kunna "dela" eller "gilla" tillför en mobil tjänst.

Appland är en marknadsplats för svenska gratis- och betalappar till Android-mobiler. Till skillnad från apparna på Google Play (före detta Android Market) är de kvalitetskontrollerade och du behöver inget kreditkort, vill du köpa en app så gör du det enkelt via mobilräkningen. Appland är samarbetspartner till Telia. Tjänsten fungerar med alla operatörer och installeras gratis på www.appland.se.

"Webbdagarna: Facebook i företagets tjänst" är ett event om affärsmöjligheterna på världens största sociala nätverk. Det samlar landets ledande experter och inspiratörer inom sociala medier på Världskulturmuseet i Göteborg och under en heldag den 14 juni ges deltagarna kunskapen, inspirationen och de konkreta tipsen de behöver för att maximera nyttan av företagets närvaro på Facebook.

• Telecommunication, mobile telephony

• android market