App-butiken Appland förinstalleras i Samsung Galaxy S III från operatören 3

Kunder som köper Samsung Galaxy S III från operatören 3 får automatiskt tillgång till svenska app-butiken Appland, som finns förinstallerad på telefonen. Appland och 3 offentliggjorde sitt samarbete i april i år och nu gör de sin första gemensamma aktivitet för svenska användare. Hela det första partiet av superheta Samsung Galaxy S III som levereras från 3 kommer att ha Appland förinstallerat.

Appland är en app-butik för svenska gratis- och betal-appar till Android-mobiler. Alla appar är kvalitetskontrollerade och betalning sker enkelt via mobilräkningen, och kräver därför ingen registrering eller kreditkort. Tjänsten fungerar med alla operatörer i Sverige. Appland laddas ner gratis på www.appland.se.

- Vi tycker att Appland är en grymt bra tjänst och därför vill vi göra det extra enkelt för våra kunder att upptäcka den, säger Erik Hörnfeldt, informationschef på 3.

- Att Appland finns förinstallerat i Samsung Galaxy S III känns helrätt, säger Applands VD Jonatan Redvik.

• operatör
  • tre
  • s iii
  • siii
  • s3
  • samsung galaxy s3
  • samsung

Appland är en marknadsplats där ägare av Android-mobiler kan ladda ner säkra, svenska appar till mobiltelefonen och betala dem via mobilräkningen. Företaget grundades av Jonatan Redvik år 2011, är baserat i Göteborg och sysselsätter idag nio personer.