Appland öppnar app-butiken på webben

Idag öppnar Appland sin svenska app-butik på webben och gör det ännu enklare att hitta nyttiga, roliga och spännande appar till Android-smartphones. Användaren kan nu både via webben och mobilen se hela utbudet av appar, sorterat i kategorier och topplistor, och tipsa andra om sina favoriter via Facebook och Twitter.

Appland innehåller enbart kvalitetskontrollerade svenska appar. Väljer användaren att köpa appar så läggs kostnaden på mobilräkningen eller kontantkortet, vilket gör att varken registrering eller kreditkort behövs. I mobilen kan användaren via topplistan “Appar nära...” snabbt hitta appar för till exempel den lokala kollektivtrafiken, idrottslag eller turistguider. Det går dessutom att koppla sitt Facebook-konto till Appland för att se sina vänners appar.

Tjänsten har i dagsläget ca 30 000 användare. Tillsammans med operatörerna Telia och 3, samt säkerhetsföretaget F-Secure, erbjuder Appland en trygg butik med relevanta appar för svenska användare. Tjänsten fungerar med alla operatörer.

- Genom att kunna se utbudet på webben hoppas vi fler ska upptäcka alla bra svenska appar, säger Applands VD Jonatan Redvik.

• webb-butik
  • web
  • webb
  • app-butik
  • web-butik
  • tre
  • telia

Appland är en marknadsplats där ägare av Android-mobiler kan ladda ner säkra, svenska appar till mobiltelefonen och betala dem via mobilräkningen. Företaget grundades av Jonatan Redvik år 2011, är baserat i Göteborg och sysselsätter idag nio personer.