Appland startar samarbete med mobiloperatören 3

Svenska app-marknadsplatsen Appland har inlett ett samarbete med mobiloperatören 3. Tillsammans erbjuder de en app-butik med relevanta, svenska appar av hög kvalitet, och möjlighet att hitta appar på olika geografiska platser.

För att hitta appar kan användaren välja bland kategorier, topplistor eller få rekommendationer på butikens startsida. Det går även att söka eller använda “Appar nära...” som via geografisk position visar lokala appar för till exempel kollektivtrafik, restauranger eller turistinformation.

Appland är en marknadsplats för svenska gratis- och betal-appar till Android-mobiler. Alla appar är kvalitetskontrollerade och betalning sker enkelt via mobilräkningen, och kräver därför ingen registrering eller kreditkort. Tjänsten fungerar med alla operatörer i Sverige. Appland laddas ner gratis på www.appland.se.

- Vi ser fram emot att skapa en ännu starkare svensk app-marknad tillsammans med 3, säger Jonatan Redvik, VD på Appland.

• mobiloperatör
  • operatör
  • tre
  • samarbete
  • partner

Appland är en marknadsplats där ägare av Android-mobiler kan ladda ner säkra, svenska appar till mobiltelefonen och betala dem via mobilräkningen. Företaget grundades av Jonatan Redvik år 2011, är baserat i Göteborg och har idag åtta anställda.