Svenska Appland tar plats bland telekomjättar på Apps World Europe

Göteborgsföretaget Applands VD Jonatan Redvik är inbjuden som talare under en av de ledande globala konferenserna för mobilindustrin. Appland är en uppstickare i programmet, då de andra talarna är höga chefer från företag som Samsung, Microsoft, Deutsche Telecom, Orange, Nokia med flera. Apps World Europe går av stapeln i London 2-3 oktober och väntas locka över 6000 deltagare från hela världen.

Det är i workshopen "Operator apps and VAS", där deltagarna består av framför allt operatörer, som Redvik är inbjuden att föreläsa om "Customer experience optimized operator app store". Deltagandet är en del av Applands kommande internationella expansion.

Appland, som nyligen utsågs till Sveriges femte hetaste digitala entreprenör av tidningen Internetworld, ger operatörer möjligheten att förbättra sin digitala närvaro i telefonen med hjälp av en co-brandad premium app store där konsumenter enkelt kan köpa kvalitetskontrollerade säkra appar via mobilabonnemanget. Tjänsten är sedan årsskiftet tillgänglig i Sverige i samarbete med Telia och 3, fungerar med samtliga operatörer och kan laddas ner via www.appland.se.

- Appland är ett litet företag i sammanhanget och det känns hedrande att stå på samma scen som de stora telekomjättarna, säger Jonatan Redvik.

• Telecommunication, mobile telephony

• föredrag
  • workshop
  • talare