Nu kan du se dina Facebook-vänners appar

Nu kan du upptäcka nya roliga och nyttiga appar genom att titta vad dina Facebook-vänner använder i mobilen. "Mina vänners appar" är en ny funktion i svenska app-butiken Appland som gör det möjligt att se sina vänners appar och visa sina egna.

"Mina vänners appar" kommer väl till pass när inspirationen tryter och du behöver nya tips. Eller när pappa undrar om den där smidiga kalenderappen du visade häromveckan, då kan han gå in och titta bland dina appar istället för att söka i en global app-butik där det är svårt att hitta rätt.

För att börja se vännernas appar, och visa dina egna, öppnar du helt enkelt Appland, går in på Topplistor och väljer "Mina vänners appar". Där får du godkänna att koppla ditt Facebook-konto till Appland.

Appland är en app-butik för svenska gratis- och betal-appar till Android-mobiler. Alla appar är kvalitetskontrollerade och betalning sker enkelt via mobilräkningen, och kräver därför ingen registrering eller kreditkort. Tjänsten fungerar med alla operatörer i Sverige. Appland laddas ner gratis på www.appland.se.

• vänner

Appland är en marknadsplats där ägare av Android-mobiler kan ladda ner säkra, svenska appar till mobiltelefonen och betala dem via mobilräkningen. Företaget grundades av Jonatan Redvik år 2011, är baserat i Göteborg och sysselsätter idag nio personer.