Världspremiär för Pebble Universe för Android på Appland

I dag lanseras det populära mobilspelet Pebble Universe till Android. Den svenska app-butiken Appland är först ut och erbjuder dessutom spelet gratis till 500 av mobiloperatören 3’s kunder under en begränsad period.

I mars lanserade göteborgsbaserade Itatake sitt mobilspel Pebble Universe till iOS. Nu har turen kommit till Android, där den svenska app-butiken Appland är först ut tillsammans med Google Play.

‒ Det är extra kul att kunna lansera spelet via en svensk app-butik, säger Thomas Wedin på Itatake.

I samband med lanseringen på Appland den 16:e augusti kan 500 kunder hos operatören 3 hämta hem en fullversion av spelet helt gratis.

‒ Appland vill erbjuda de bästa svenska apparna, och Pebble Universe för Android kommer bli en succé, spår Applands VD Jonatan Redvik.

Spelet har sedan tidigare fått strålande kritik världen över, blivit vald till Gaming App of the Day (av Kotaku) och Dagens spel (av MacWorld) samt blivit omskriven av bland annat New York Post, TouchArcade, Aftonbladet, Dagbladet, PocketGamer och Iphoneguiden.

Appland innehåller enbart kvalitetskontrollerade svenska appar. Väljer användaren att köpa appar så läggs kostnaden på mobilräkningen eller kontantkortet, vilket gör att varken registrering eller kreditkort behövs. Tjänsten har i dagsläget ca 40 000 användare och fungerar med alla operatörer i Sverige.

• Games, Lottery

• android market
  • kvalitet
  • mobil