Gå direkt till innehåll
Arbesko och Michelin presenterar sitt nya samarbete under A+A-mässan i Düsseldorf

Pressmeddelande -

Skomakarna Arbesko och det ledande mobilitetsföretaget Michelin presenterar sitt nya samarbete och två nya skyddsskor under A+A-mässan i Düsseldorf, Tyskland – den största internationella mässan för skydd och säkerhet inom arbetssektorn. Skyddsskorna kommer lanseras i butik i februari 2020 och då i en begränsad upplaga.

Arbesko har utvecklat och tillverkat skyddsskor av premiumkvalitet i snart 200 år. För att kunna erbjuda ännu bättre skyddsskor med suveränt grepp, har det svenska varumärket valt att samarbeta med Michelin och utrusta sina skyddsskor med Michelin-sulor, “Soles by MICHELIN”, som är inspirerade av Michelin-däck. Under A+A-mässan i Düsseldorf 5-8 november, kommer Arbesko och Michelin presentera två skyddsskor vid namn M1 och M2, som kommer lanseras i butik feburari 2020 och då i en begränsad upplaga och som första smakprov på samarbetet.

M1 och M2 är lätta och bekväma skyddsskor med anti-slip-design och utrustade med Boa® Fit System för perfekt åtstramande passform. Skyddsskorna är oljeresistenta och har antistatiska egenskaper. Perfekta skyddsskor för de som arbetar inom bygg- eller tillverkningsindustrin och som behöver en lättviktig skyddssko med hög komfort och halksäkert grepp.

Soles by MICHELIN är ett sulkoncept som inspireras av Michelin-däck för att skapa unika och tekniska sulor speciellt utvecklade för olika användningsområden.

Arbesko på A+A-mässan
Besök Arbeskos monter B38 i hall 11 där samarbetet med Michelin och de två nya skyddsskorna M1 och M2 presenteras.

www.arbesko.com/michelin

Kategorier

Arbesko – skomakare sedan 1839. Det som startade med en av Sveriges första partiskomakare är idag ett marknadsledande företag med försäljning både i och utanför Norden. Tillverkningen sker i Sveriges enda skyddsskofabrik – Arbesko Skofabrik i Kumla – där vi producerar skyddsskor för professionella användare. Produkterna utvecklas i nära samarbete med slutanvändare med stort fokus på kvalitet, säkerhet och funktion. Sedan 2017 ägs Arbesko av det svenska företaget Bergman & Beving. Läs mer på arbesko.com / bergmanbeving.com

Olov Eriksson

Presskontakt Produkt- och marknadschef 0730936104 Arbesko
Lotta Boskär

Presskontakt Marknadskommunikatör 0730891892 Arbesko

Skomakare sedan 1839.

Arbesko – skomakare sedan 1839. Det som startade med en av Sveriges första partiskomakare är idag ett marknadsledande företag med försäljning både i och utanför Norden. Vi skyddar hårt arbetande fötter och utvecklar därför våra skyddsskor i nära samarbete med slutanvändarna. Vår designfilosofi utgår från värdeorden kvalitet, funktion och säkerhet. Det är så vi gör skyddsskor av premiumkvalitet. Tillverkningen sker i Sveriges enda skyddsskofabrik – Arbesko Skofabrik i Kumla. Sedan 2017 ägs Arbesko av det svenska företaget Bergman & Beving.

Arbesko
Järsjögatan 1