Arbesko 650

Nya, värmetåliga modeller från Arbesko möter slutanvändarnas tuffa krav

De nya modellerna från Arbesko är noggrant utvecklade för att passa marknadens högt ställda krav på värmetåliga produkter. Arbesko 650 är en slitstark gjutarkänga i mjukt, impregnerat och värmetåligt skinn, sydd med 100 % värmetålig kevlartråd. Arbesko 710 är en värmetålig och slitstark skyddssko i samma mjuka, impregnerade skinn, sydd med värmebeständig Nomex-tråd och försedd med värmebeständigt skoband av Nomex.
– Båda modellerna är självklart byggda enligt Arbeskos unika fokus på kvalitet och ergonomi. De är dessutom utrustade med en rad smarta funktioner och innovativa lösningar, som gör skorna ännu mer anpassade för en krävande arbetsmiljö, berättar Richard Parent.

Nära dialog med användare
De nya nitrilmodellerna har tagits fram genom ett mycket omfattande utvecklingsarbete med bland annat löpande analyser och tester ute på olika arbetsplatser. Arbesko har dessutom hela tiden arbetat nära en grupp slutanvändare för att på så sätt kunna diskutera, förändra och förbättra egenskaper som är viktiga för de som använder den här typen av skyddsskor varje dag.
– De djupgående testerna och dialogen med slutanvändare och testpanel har varit avgörande här, konstaterar Richard Parent och fortsätter:
– Användarnas kunskap och värdefulla åsikter har hjälpt oss att hitta nya vägar. Därför kan vi idag stolt presentera två nya och helt unika modeller som har precis allt man kan önska sig av en värmetålig sko.

Peter Svensson, affärschef – peter.svensson@arbesko.se, 019-30 66 08
Richard Parent, forsknings- och utvecklingschef – richard.parent@arbesko.se, 019-30 66 38
För text- och bildmaterial, Emelie Paulsson, informationschef – emelie.paulsson@arbesko.se, 019-30 66 37

Kategorier

Arbesko har en lång och fascinerande historia. Det som startade med en av landets första partiskohandlare för fem generationer sedan är idag ett företag som omsätter 225 miljoner SEK per år. Arbesko är marknadsledande inom skydds- och yrkesskor och har försäljning både i och utanför Norden. Vi har ett långsiktigt fokus på att fötterna påverkar hur hela kroppen mår – och hur viktiga skorna du arbetar i är för att du ska ha energi kvar till resten av livet. Läs mer om oss och våra skor på arbesko.se

Olov Eriksson

Presskontakt Produkt- och marknadschef 0730936104 Arbesko
Lotta Boskär

Presskontakt Marknadskommunikatör 0730891892 Arbesko

Skomakare sedan 1839.

Arbesko – skomakare sedan 1839. Det som startade med en av Sveriges första partiskomakare är idag ett marknadsledande företag med försäljning både i och utanför Norden. Vi skyddar hårt arbetande fötter och utvecklar därför våra skyddsskor i nära samarbete med slutanvändarna. Vår designfilosofi utgår från värdeorden kvalitet, funktion och säkerhet. Det är så vi gör skyddsskor av premiumkvalitet. Tillverkningen sker i Sveriges enda skyddsskofabrik – Arbesko Skofabrik i Kumla. Sedan 2017 ägs Arbesko av det svenska företaget Bergman & Beving.

Arbesko
Järsjögatan 1