Arcona bygger om i Västermalmsgallerian

Arcona bygger om i Västermalmsgallerian

Arcona har fått i uppdrag av AMF Fastigheter att på totalentreprenad i samverkan bygga om
kv Trossen 12 på Kungsholmen. Fastigheten inrymmer dels Västermalmsgallerian i bottenplan, dels fem kontorsplan om ca 6400 kvm. Entreprenaden omfattar samtliga kontorsplan samt en konvertering från kontor till butik på ca 1200 kvm. Projektet har påbörjats och allt skall vara färdigställt i oktober 2014.

”Jag är glad att vi får förtroendet av AMF Fastigheter att genomföra det här projektet.” berättar Peter Kvist, affärschef på Arcona. ”Ombyggnader av fastigheter som Trossen är något som vi på Arcona har stor erfarenhet av och tänker fortsätta utveckla tillsammans med våra kunder. Det blir en utmaning att bygga om Trossen utan att störa trafik och allmänhet med tanke på dess geografiska läge i korsningen S:t Eriksgatan/Fleminggatan.”