Välkommen Jeanette Saveros - Arconas nya vd!

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2016 15:38 CEST

Idag hälsar vi Jeanette Saveros varmt välkommen till sin nya tjänst som vd hos oss på Arcona. Jeanette är 42 år och kommer närmast från en roll som vd för Hifab. Jeanette efterträder tf vd Hans Karlsson som lett Arcona sedan Jimmy Bengtsson vid årsskiftet blev Sverigechef för moderbolaget Veidekke.

- Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen och ser fram emot att tillsammans med Arconas medarbetare ytterligare stärka marknadspositionen i Stockholm och Uppsalaregionen. Strategin är lagd och vi håller fortsatt kurs med fokus på att utveckla arbetssättet Lean Construction med kunderna i centrum, säger Jeanette Saveros.

Jeanette Saveros, vd Arcona, tel. 08-601 21 22
Désirée Holmberg, personalchef Arcona, tel. 08-601 21 05
Anders Arfvén, styrelseordförande Arcona, tel. 0733-55 99 32

Arcona Concept erbjuder konsulttjänster och genomför egen-regiprojekt från idé till slutförsäljning inom fastighetsutveckling av kommersiella lokaler och bostäder.
2015 omsatte Arconakoncernen ca 1,4 miljard kronor.

Kommentarer (0)