Ny affärsrådgivare till ABI

Joakim Enerstam tillträder som affärsrådgivare under november månad efter Jens Lundström som slutar vid Arctic Business Incubator.

"Jens har arbetat som rådgivare med inriktning mot IT-bolagen vid ABI sedan 2010 och varit en stor tillgång för oss. Han har aktivt bidragit till både ABI´s och medlemsföretagens utveckling och framgångar. Vi önskar Jens lycka till när han nu går vidare till ett av ABI´s tidigare medlemsföretag Netrounds Solution som är verksamma inom IT, säger Jan Wicén Vd ABI."

"Joakim Enerstam kommer närmast från Effnet AB och dess börsnoterade holdingbolag Header Compression Sweden Holding AB, där han arbetat både som chef för forskning och utveckling (R&D) samt VD under de senaste åren. Joakim har lång erfarenhet från IT-branschen, försäljning, förhandling och marknadsföring i Asien, Europa och USA. Han har även arbetat på plats i USA samt varit med i arbetet med börsnoteringen av koncernen 2011, fortsätter Jan Wicén."

"Vi är väldigt nöjda med att det stora intresset för tjänsten och att ansökningarna haft sådan hög kvalitet. Det indikerar att ABI är en intressant arbetsplats för erfarna och framgångsrika entreprenöriella personer, avslutar Jan Wicén."

• jens lundström
  • abi
  • joakim enerstam
  • ny rådgivare