Ewa Björling, Handelsminister, deltar på Åre Kapitalmarknadsdagar!

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 00:31 CET

Vad tycker du att Åre Kapitalmarknadsdagar kan erbjuda näringslivet?

- Jag tror det är en väldigt viktig mötesplats för många företagare, en attraktiv ort för turism och dessutom intressant att träffa olika spännande människor. Jag hoppas naturligtvis - att förutom bra seminarier – att det blir ett bra mingel som också ger affärer, Handelsminister Ewa Björling.

- Det är naturligtvis mycket uppskattat från företagare och investerare att Handelsminister Ewa Björling deltar på Åre Kapitalmarknadsdagar och bidrar till att Nationarenan för Kapital och Finansiering fortsätter utvecklas mot visionen - att bli Skandinaviens motsvarighet till World Economic Forum i Davos, Jens Edlund, partner Deloitte, initiativtagare Åre Kapitalmarknadsdagar.

Åre Kapitalmarknadsdagar är ett arrangemang, som erbjuder en neutral arena och för samman utvalda företag med de mest omfattande nätverk av passande potentiella investerare/finansiärer. Dessutom kommer ledande företrädare för några av de intressantaste och mest aktuella noterade bolagen i Sverige presentera sina rapporter och nyheter. På plats finns ägare och koncernledningar, viktiga svenska och norska aktörer och intressenter samt några av de bästa tillväxtbolagen i Skandinavien. Årets arrangemang går av stapeln på Copperhill Mountain Lodge. För tredje året arrangeras denna mötesplats, en unik möjlighet att knyta kontakter och skapa nätverk utifrån temat Impact Investments. Noterade bolag rapporterar och intervjuas. Tillsammans med ett antal intressanta skandinaviska aktörer, representanter från Sveriges departement, riskkapital, investerare och finansiärer som genomför paneldebatter och diskussionsforum skapas två av de bästa kapitalmarknadsdagarna 2012. Moderatorer är Jenny Strömstedt, programledare TV4 och Gunther Mårder, VD för Aktiespararna i Sverige.

Kommentarer (0)

Kommentera