Impact Tech revolutionen sätter svensk innovationskraft på kartan

Impact Tech revolutionen sätter svensk innovationskraft på kartan

Hållbarhet är på allas läppar. Men är vi villiga att förändra vår livsstil? Världens största utmaningar är också de största affärsmöjligheterna och här kan svensk innovationskraft bli världsledande. Men då måste all innovationskraft i Sverige tas tillvara.

Danske Bank har därför skapat den digitala plattformen +impact som stöttar sociala entreprenörer i deras ambition att lösa världens största utmaningar definierade av FNs globala mål. I samarbete med ledande konsultbyråer som Boston Consulting Group (BCG), EY och SingularityU Nordic ges nordiska tillväxtföretag tillgång till ett nätverk av experter och mentorer som kan stötta genom rådgivning och annan expertis.

En av de största utmaningarna som sociala entreprenörer upplever är att de behöver hjälp med är att hitta en intäktsmodell som gör deras idéer till hållbara verksamheter, men det kan också handla om stöttning inom affärsutveckling, marknadsföring eller juridik.

Målet är att bidra till att bygga globala tillväxtföretag som drivs av en passion att göra den här jorden till en bättre plats.

Berit Behring, vd Danske Bank Sverige och Hannes Sjöblad, SingularityU Nordic talar om satsningen på att göra Sverige till världsledande hub för impact tech bolag på Åre Business Forum torsdagen den 28 mars.

Klicka här för att komma direkt till anmälan.
Mer information om program och praktisk information.

Åre Business Forum är en arena med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till World Economic Forum i Davos, med fokus på affärer, investeringar och nya kontakter. Här möts de främsta entreprenörerna och de mest aktuella bolagen. På plats finns ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra främsta politiker.