Investerarpanelen klar till årets Almi Pitch event

Investerarpanelen klar till årets Almi Pitch event

För åttonde året i rad arrangeras Almi Pitch event på Copperhill Mountain Lodge i samband med Åre Business Forum. Almi Pitch event riktar sig till startups som står inför eller som nyligen har introducerat sina produkter/tjänster på marknaden. De 10 bolagen som har kvalat in kommer till Åre Business Forum för att möta investerarpanelen som i år bland annat representeras av Carl Sillbersky från Mionix och Ann Grevelius från GP Bullhound och Opti.

Almi Pitch event sker i tre faser, varav semifinalen och finalen sker på stora scenen under Åre Business Forum torsdagen 12 april. Bolagen som pitchar får under två minuter presentera sin affärsidé för publiken och investerarpanelen. Publiken avgör vilken av de tre finalisterna som vinner 100 000 kronor.

I årets investerarpanel hittar ni:

• Ann Grevelius, Senior advisor GP Bullhound, ängelinvesterare och co-founder till robotrådgivningstjänsten Opti
  • Carl Sillbersky, Vd Mionix och ängelinvesterare
  • Ronja Koepke, Ängelinvesterare och co-founder Investpodden
  • Finn Persson, Partner and co-founder Spintop Ventures
  • Tarja zu dem Berge, Fund manager Almi Invest
  • Hans Victor, Foundingpartner Victor & Victor

Anmälan till Åre Business Forum

Program, talare och praktisk information om evenemanget hittar ni här