Meet the Locals - träffa några av de hetaste bolagen i Jämtland

Meet the Locals - träffa några av de hetaste bolagen i Jämtland

I det nya inslaget Meet the Locals synliggörs lokala scale up-företag under Åre Business Forum. Tillsammans med vår programledare Jens B Nordström och investeraren och affärsängeln Elisabeth Thand Ringqvist lyfter vi fram spännande företag från regionen på evenemangets lobbyscen.

I samarbete med Peak Region Science Park kommer följande bolag att intervjuas under Meet the Locals den 28 mars:

Loxysoft
Med skandinavisk enkelhet och säkerhet har Loxysoft skapat en av marknadens mest eftersökta produkter inom customer service, telemarketing och workforce management. Loxysoft ger företag och organisationer förutsättningar för kundservice och försäljning i världsklass. Bolaget har 80 anställda på fem orter; Stockholm, Göteborg, Oslo, Östersund och New York. Huvudkontoret ligger i Östersund.

FlowMotionTechnology/Marsblade
FlowMotionTechnology/Marsblade är grundat av ishockeyspelaren Per Mårs och affärsängeln Hans Victor. Med den patenterade teknologin är ambitionen att skapa nya standarder för både rullskridskor, is-skridskor och skidbindningar. Marsblades rullskridsko är den första på marknaden som på ett realistiskt sätt efterliknar känslan av att åka på is vilket gör den till det perfekta träningsredskapet för hockeyspelare off-ice. Den nyligen lanserade is-skenan ger en mängd fördelar contra traditionella skridskor och används redan av flera SHL- och NHL-spelare. Bolaget är baserat i Östersund.

Its in the node
Its in the node bygger digitala produkter som hjälper till att hålla koll på och reflektera kring de framsteg medarbetarna gör. Detta för att förstå mer om vår enskilda del i en organisation, men också för att kollektivt kunna arbeta bättre tillsammans. Genom transparens förstår vi varandra bättre vilket gör susen för hur vi mår och presterar på jobbet. Its in the node har sitt huvudkontor i Åre och arbetsplatser spridda över tre länder.

Realbridge
Realbridge levererar ett enkelt verktyg som effektiviserar rapportering, dokumentation och historik, genom att digitalisera tidigare manuella rutiner kopplade till pappersblanketter och checklistor. Ett exempel är digital nyckelhantering, ett annat effektiviserad internkommunikation. Realbridge är baserat i Östersund.

Klicka här för att komma direkt till anmälan.
Mer information om program och praktisk information

Åre Business Forum är en arena med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till World Economic Forum i Davos, med fokus på affärer, investeringar och nya kontakter. Här möts de främsta entreprenörerna och de mest aktuella bolagen. På plats finns ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra främsta politiker.