Nordnets sparekonom Günther Mårder till Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014

En av Åre Kapitalmarknadsdagars årliga favoriter är Nordnets sparekonom Günther Mårder som deltar i Åre för 5:e gången. Günther har en unik kunskap kring den svenska sparmarknaden och en gedigen erfarenhet från aktievärlden och en passion att hjälpa den privata spararen. Börsbolagen förväntas skifta ut närmare 190 miljarder kronor till aktieägarna mars-maj 2014 och Günther har koll på vilka bolagen är.

Günther Mårder är med i Åre och ser till att företag och företagsledare på scenen får kloka frågor som intresserar sparare, investerare och de som är angelägna att samhällsekonomin utvecklas framgångsrikt.

- Jag ser framemot att träffa alla entreprenörer, investerare, finansiärer och affärsmän som är intresserade av sport och möten i en härlig vintermiljö. En mötesplats för fondbolag, storbolag, småföretag, affärsänglar men också politiker och banker, alla med utveckling och affärer i fokus, Günther Mårder sparekonom Nordnet Bank.

Visste du detta om Günther Mårder?

Mårder har utsetts till Supertalang av tidningen Veckans Affärer år 2011, och blev även 2009 listad av tidningen Affärsvärlden som en av näringslivets mest inflytelserika under 40 år. År 2011 listades han som den 11:e viktigaste ekonomipersonen i Sverige då Hallvarsson & Halvarsson låtit intervjua kapitalmarknadsaktörer och börsbolagens ledande befattningshavare. Han har även blivit utsedd till Årets moderator inom finansbranschen år 2012. När han 2007 var vd för Individuell kunskapsutveckling i Sverige AB fick han mottaga Kunskapspriset av Nationalencyklopedin. Ett pris om 250 000 kronor för kunskapsspridande insatser som delades ut under en stor prisceremoni i Stadshuset med HKH Kronprinsessan Victoria som prisutdelare. I samma lokal lät han även överraska med ett frieri till sin nuvarande hustru under Nobelfesten 2009.