Ny ägare, men verksamhet som vanligt för Ferrex / New owner, but business as usual for Ferrex

Areco Metals köpte Ferrex Scandinavia den 27 juni då de såg betydande synergier mellan de kompletterande produkterna och tjänsterna från båda företagen.

Ferrex kommer att fortsätta att fungera under lokal förvaltning på liknande sätt som tidigare. Vi är glada att välkomna den nya ägaren när vi går in i nästa spännande fas i bolagets historia, säger Ulf Zeidler tidigare ägare.

Anders Lindell, ny verkställande direktör för Ferrex, försäkrar både kunder och leverantörer om att det är "business as usual" som gäller efter ägarbytet. Vi har gjort detta förvärv med en tydlig avsikt att stärka vårt eget produkt- och kundsortiment, där Ferrex har ett tydligt rekord.

Areco Metals är en av Europas största importörer och lagerhållare av varmgalvaniserade och lackerade coils för byggnadsindustrin. Produkterna används b.la. internt inom Areco vid profilering samt vid produktion av takpannor, lättbalk, sandwichpaneler, takavvattningssystem och olika tillbehör. Areco Metals erbjuder tunnplåt i många olika dimensioner och kulörer. Det 15 000 kvm stora råvarulagret i Helsingborgs hamn har en kapacitet på över 35 000 ton coils.
_____________________________________________________________________________________________________
Areco Metals bought Ferrex Scandinavia on the 27th of June, saying it saw significant synergies between the complementary products and services offered by both companies.

Ferrex will continue to operate under local management in a similar way to before. We are pleased to be welcoming the new owner as we enter the next exciting phase of the company, says Ulf Zeidler former owner.

Anders Lindell, the new managing director of Ferrex, reassures both clients and suppliers that it is “business as usual” after it changed hands. We have done this acquisition with a clear intent of strengthening our own product and client range, where Ferrex has a great deal of expertise.

Areco Metals is one of Europe’s largest importers and stockists of pre-painted steel coils for the construction industry. The products are used mainly for profiling and in the production of roof tiles, purlins, sandwich panels, roof drainage systems and various accessories. Areco Metals offers sheeting in many different steel qualities, dimensions and colours. The company’s raw material warehouse in Helsingborg covers 15,000 square metres and can hold 35,000 tonnes of steel coils.