Areco investerar i Norge

Areco investerar i Norge

2010-09-28, MALMÖ
Areco Steel växer och har köpt Areco Building AS, numera Areco Direct AS, för att förstärka företagets närvaro och den ökade efterfrågan av Areco’s produkter på den norska marknaden. Areco Direct AS är en av grundpelarna för fortsatt expansion och etablering av flera lagerhållande butiker i Norge.

– Vi är intresserade av att växa även i övriga delar av Europa och håller ögonen öppna för ytterligare förvärvsmöjligheter som kan dyka upp, säger Peter Areskog koncernchef.

Areco är en av Skandinaviens största tillverkare av byggkomponenter i tunnplåt till byggindustrin och en av Europas största lagerhållare av råmaterial. Huvudkontor finns i Malmö med tillverkning i både Sverige och Polen. De största marknaderna finns i Central- och Nordeuropa och totalt finns Areco på mer än 25 marknader i Europa. Bolaget omsatte i fjol 750 miljoner kronor och har idag omkring 65 anställda.
Läs mer på www.areco.se

Peter Areskog, koncernchef Areco, 070 554 20 30