Utbildningar inom spa, friskvård och hälsa på Åre Spa School

Åre Relax & Spas nystartade skola Åre Spa School erbjuder från hösten 2012 distansutbildningar inom spa, friskvård och hälsa. Först ut är en 1-årig utbildning till hud- och spaterapeut.

Under hösten 2012 startar Åre Spa School distansutbildningar inom spa, friskvård och hälsa. Utbildningsperioder på skolan i Åre varvas med praktiska och teoretiska hemstudier och varje elev har tillgång till lektioner och material via skolans studentportal samt via support med sina lärare.

”Våra elever väljer att studera hos oss här i Åre för att vi ger dem möjlighet att kombinera studier och arbete. Många har inte möjlighet att studera måndag-fredag på annan ort under ett helt år utan vill kunna vidareutvecklas parallellt med arbete, privatliv och familj”, säger Anne Morenius, ansvarig lärare och VD, Åre Spa School.

Den första utbildningen på programmet, en 1-årig utbildning till hud- och spaterapeut, är redan igång med 12 elever i åldrarna 25-49 år.

Utbildningen till hudterapeut är den enda distansutbildningen i Sverige som leder till en internationell examen och den är kontrollerad och godkänd av Londonbaserade International Therapy Educational Council, ITEC, som examinerar terapeuter i 38 länder världen över. Svenska Kroppsterapeuternas Yrkesförbund, KrY, har kontrollerat och godkänt den del av utbildningen som rör spabehandlingar.

Samtliga lärare på Åre Spa School har lång erfarenhet av branschen och godkända examen i sina respektive ämnen. Skolans profil grundar sig på en helhetssyn när det gäller hälsa, friskvård och skönhet. Hantverket som terapeut ligger i fokus och hudvårdsprodukterna kommer från 100 % naturliga och svenska Maria Åkerberg.

Nu pågår arbetet med att ta fram kompletterande utbildningar. Nästa utbildningsstart till Spaterapeut är den 5 november 2012 och Hud- och spaterapeut den 21 januari 2013.

Anne Morenius, ansvarig lärare och VD Åre Spa School, anne.morenius@arerelaxspa.se, 070 – 609 05 66
Lars-Börje ”Bulan” Eriksson, VD ÅRE Destination, bulan@aredestination.com, 070-586 60 60

--------------
Fakta
Åre Spa School drivs sedan 2012 av Åre Relax & Spa AB som då tog över den Stockholmsbaserade Dolce Vita Spa School. Hösten 2012 startar utbildningar till auktoriserad hudterapeut samt spaterapeut.

• distansutbildning
  • spa