Areim Finland köper en kontorsfastighet i Vallila i Helsingfors

Areim har förvärvat en kontorsfastighet från GE Healthcare Finland Oy i Vallila, Helsingfors.

-Förvärvet är ett fantastiskt tillskott som kompletterar Areims befintliga portfölj i Finland och ligger helt i linje med hur vi bedömer att den finska fastighetsmarknaden kommer att utvecklas, säger Therese Rattik, VD på Areim.

Fastigheten har ca 15 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta och transaktionen stärker Areims fortsatta fokus på sin strategi för fastighetsmarknaden i Helsingfors. GE Healthcare Finland Oy är ankarhyresgästen i huset och äger fortsatt de intilliggande fastigheterna i samma kvarter.

Med det här förvärvet har Areims finska portfölj totalt elva direktägda investeringar utöver Areims andel i Sponda. Areims kontor i Helsingfors fortsätter att växa och teamet består idag av sju personer med fokus på förvärv, uthyrning och förvaltning.

För mer information kontakta:

Therese Rattik, VD

Mob: 070 454 65 24

Email: therese.rattik@areim.se

Vi på Areim är nordiska fastighetsägare och fondförvaltare med kontor i Stockholm och Helsingfors. Vi förvaltar fonder för några av världens största institutionella investerare. Det har vi gjort med framgång i över 15 år och det tänker vi fortsätta med. Framgång för oss betyder att leverera en god avkastning till våra investerare på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Vår vision är att vara den mest attraktiva plattformen för investeringar i reala tillgångar. Vi är ett oberoende bolag som bygger goda relationer till hyresgäster, investerare och samhället i stort. Ett bolag som vet vikten av att hitta den rätta balansen. Som vill att det som är bra idag ska vara minst lika bra i framtiden. Läs mer på www.areim.se

Areim AB, och dess närstående bolag, kan komma att spara ditt namn och dina kontaktuppgifter för framtida behov. Vi kommer i dessa fall att följa de regler som gäller för skydd för personuppgifter (Dataskyddsförordningen). Om du vill veta mer om hur vi använder respektive skyddar dina uppgifter, samt vilka rättigheter du har med anledning av detta, så är du välkommen att besöka vår hemsida https://www.areim.se/om-areim/behandling-av-personuppgifter/ och ta del av vår information om behandling av personuppgifter.