SATS öppnar nytt träningscenter i Kungsholmens nya knutpunkt

Boende och verksamma på Kungsholmen får under hösten 2019 tillgång till en ny dagligvarubutik och ett ökat serviceutbud i kvarteret Brädstapeln i korsningen Fleminggatan/Scheelegatan. Utöver nya ICA Kvantum Kungsholmen och ett nytt Systembolag är det nu klart att SATS kommer att öppna ett helt nytt träningscenter i fastigheten.

Vi kommer närmare och närmare det helhetskoncept med ett levande kvarter som vi har som ambition att erbjuda såväl boende som de som arbetar i området. Att SATS väljer att etablera sig här höjer ytterligare servicegraden och fler människor kommer att röra sig i kvarteret även efter kontorstid säger Erik Ullsten, ansvarig för fastigheten hos fastighetsägaren Areim.

Areim fortsätter att utveckla kvarteret och nästa steg är att etablera kafé och restauranger. Genom att erbjuda ett ökat utbud av butiker och service med längre öppettider förankrar vi kvarteret i stadsmiljön och skapar liv och rörelse fler timmar på dygnet. Något som saknas i den här delen av Kungsholmen idag.

För mer information kontakta:

Erik Ullsten, Asset Management, Development

Mob: +46 (0)70 991 08 50

Email: erik.ullsten@areim.se

Läs mer på projektets hemsida www.bradstapeln.se

Vi på Areim är nordiska fastighetsägare och fondförvaltare med kontor i Stockholm och Helsingfors. Vi förvaltar fonder för några av världens största institutionella investerare. Det har vi gjort med framgång i över 15 år och det tänker vi fortsätta med. Framgång för oss betyder att leverera en god avkastning till våra investerare på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Vår vision är att vara den mest attraktiva plattformen för investeringar i reala tillgångar. Vi är ett oberoende bolag som bygger goda relationer till hyresgäster, investerare och samhället i stort. Ett bolag som vet vikten av att hitta den rätta balansen. Som vill att det som är bra idag ska vara minst lika bra i framtiden. Läs mer på www.areim.se

Areim AB, och dess närstående bolag, kan komma att spara ditt namn och dina kontaktuppgifter för framtida behov. Vi kommer i dessa fall att följa de regler som gäller för skydd för personuppgifter (Dataskyddsförordningen). Om du vill veta mer om hur vi använder respektive skyddar dina uppgifter, samt vilka rättigheter du har med anledning av detta, så är du välkommen att besöka vår hemsida https://www.areim.se/om-areim/behandling-av-personuppgifter/ och ta del av vår information om behandling av personuppgifter.