Geely-Volvo gästar Arena Göteborg

Hans-Olov Olsson, nyckelperson när kinesiska Geely köpte Volvo Cars av amerikanska Ford, är en av huvudpersonerna när Arena Göteborg startar höstsäsongen. Arena Göteborg är ett kvalitetsnätverk där ledare och entreprenörer möts, ung som gammal. Aktuella och välkända profiler intervjuas av Leif ”Loket” Olsson i samband med frukost- och kvällsaktiviteter.

Arena Göteborg fick i våras en flygande start. Höstsäsongen 2010 inleds med en stark trio företagsledare i fokus.

• Torsdag 26 augusti, frukost med Anna Falck, vd Bok & Bibliotek, arrangör av Bokmässan i Göteborg, Nordens samlingsplats för bok- och biblioteksbranschen
  • Måndag 13 september, Avenykväll med Hans-Olov Olsson, nyckelperson i affären Geely-Volvo och vice ordförande i den nya bolagsstyrelsen
  • Torsdag 30 september, Salomeh Tafazoli, nyligen korad till ”Framtidens kvinnliga Ledare 2010” av chefsorganisationen Ledarna

– Vi har haft en bra medlemstillväxt trots att vi varit igång kort tid. Inför vår andra säsong kommer vi att bli mera businessinriktade och satsa på ökade mingelkontakter, berättar ordföranden Bo Gustafsson.

Bo Gustafsson, ordförande, mob 0708-201548, bo.gustafsson@iweb.se

Owe Sterner, projektledare, mob 0704-577046, owe@sterner.com

info@arenagoteborg.nu

www.arenagoteborg.nu

House of Ports www.ports.se är Arena Göteborgs huvudpartner.

• volvo cars
  • geely
  • hans-olov olsson
  • kina

Arena Göteborg är en ny affärsklubb för göteborgare intresserade av business, kultur, media och sport. En av tankarna med nätverket är att sammanföra hungriga och framåtsträvande ungdomar, morgondagens ledare och entreprenörer, med dagens erfarna och rutinerade. Arena Göteborg håller sina möten, varje månad en frukost- och en kvällsaktivitet, i bankettsalen på restaurang ETT Avenyn 1, Göteborg. Enbart medlemmar äger tillträde.