IDG och Microsoft till IT-lunchen i Göteborg

IDG, Sveriges och världens största mediehus inom IT, går in som medarrangör till IT-lunchen i Göteborg. Arrangemanget, som startades i våras av Arena Göteborg och Approved Consulting, är en ny mötesplats för företag, myndigheter och personer intresserade av IT-verksamhet. IT-lunchen är ett forum där tillverkare, leverantörer och kunder under trivsamma former och med intressanta gästprofiler kan diskutera hur IT kan stödja verksamheten och skapa nya gemensamma möjligheter.

- IT24 är it-branschens egen nyhetssajt och IT-lunchen är en mötesplats för it-branschen. Det är ett nytt och intressant event som passar perfekt för oss, säger IT24s chefredaktör Daniel Goldberg. På plats i Göteborg håller han ett föredrag om hur it-journalister tänker och arbetar.

Microsoft är IT-lunchens värdsponsor. Deras nya molnprodukt Office 365 är idag ett självklart val för många mindre företag. På IT-lunchen kommer Microsoft att redogöra för hur även stora och medelstora aktörer med utvecklad IT-miljö kan använda verktyget.

Niklas Danell från Microsoft (mitt på bild), produktansvarig för Office 365, och Henrik Garpenrud (höger på bild), Approved Consulting, Microsoft Certified Master på Exchange 2010, presenterar och diskuterar Office 365 och andra nyheter.

Samarbetspartners till IT-lunchen är Business Region Göteborg, Dataföreningen Västra kretsen, DTRT, House of Ports, KSE och Lindholmen Science Center. IT-lunchen bjuder även på en utställning.

Höstpremiären av IT-lunchen sker onsdag 14 september i Guldsalen på restaurang ETT, Avenyn 1, Göteborg. Eventet bjuder även på en utställningsdel.

Mera info och anmälan via www.itlunchen.se

Daniel Goldberg, chefredaktör IT24, mob 0704-82 58 84, www.it24.idg.se

Jonas Lenntun, CEO Approved Consulting, mob 0705-485590, www.approved.se

Owe Sterner, CEO Arena Göteborg, mob 0704-577046, www.arenagoteborg.nu

IDG är Sveriges och världens största mediehus inom it, teknik och affärer. IDG i Sverige driver ett 25-tal varumärken, bland annat den ledande it-portalen IDG.se, Computer Sweden, TechWorld, PC för Alla, M3, Biotech Sweden, Miljöaktuellt och it-industrins branschsajt it.24. Dessutom är IDG dominerande inom rekrytering av it-personal.

Approved Consulting erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom IT med inriktning på Microsofts produkter inom infrastruktur och produktivitet. Företagets  konsulter har över 10 års branschvana samt den djupaste kompetensen som går att hitta inom Microsofts produktsortiment.