Leif Mannerström på Arena Göteborg

Matlegenden och TV4-programledaren (Sveriges Mästerkock) Leif Mannerströmär är tisdag 14 juni huvudperson vid Arena Göteborgs säsongsavslutning. Arenakvällen med den välkände kändiskocken är redan fullbokad. Leif har en enastående karriär bakom sig. Golfrestaurangen i Hovås, Johanna, Aqurella på Kanarieöarna, Belle Avenue, Mannerström & Jansson Steak, Sjömagasinet och nu Kometen, som han driver tillsammans med bröderna Christer och Ulf Johansson. Dessutom har Leif fått i princip branschens alla utmärkelser som går att få. Nio kokböcker har det också blivit.

Affärsklubben och nätverket Arena Göteborg har efter bara drygt ett års verksamhet etablerat sig som en tung aktör och populär mötesplats. Varumärket är redan välkänt bland de göteborgare som är intresserade av business, kultur, media och sport.

- Den positiva utvecklingen gläder oss. Flera intressanta framtidsplaner finns. Bl a diskuterar vi samarbeten med andra stora nätverk, kommenterar vice ordförande Ulf Högström.

Landshövding Lars Bäckström invigde Arena Göteborg 1 mars 2010. Hittills har 25 aktuella och intressanta huvudpersoner intervjuats, oftast av Leif ”Loket” Olsson, i samband med Arenafrukostar och Arenakvällar. Bl a Bert Karlsson, Britt-Marie Mattsson, Björn Kjos (Norwegian), Toni Schönfelder, Viveca Lärn, Andreas Andersen, Claes Eriksson, Hans Wallenstam, Patrik Sjöberg och Volvos Hans-Olov Olsson. Mannerström blir alltså profil nr 26.

Avenykvällen med Le Chef inramas av barmingel med cool jazz av gitarristen Rolf Jardemark och basisten Kjell Jansson. Platsen är som vanligt Guldsalen på restaurang ETT, Avenyn 1. Arena Göteborg är en ideell förening, medlemskap krävs för deltagande.

Web

Allt om Arena Göteborg på www.arenagoteborg.nu

Info

Ulf Högström, vice ordförande, mob 0709-713243, ulf.hogstrom@soderbergpartners.se

Owe Sterner, CEO, mob 0704-577046, owe@sterner.com

• mötesplats
  • leif mannerström
  • avenyn
  • göteborg
  • restaurang ett

Arena Göteborg är en mötesplats för göteborgare intresserade av affärer, kultur, media och sport. I en affärsvärld som bygger på snabba och kreativa beslut skapar nätverket Arena ett forum för entreprenörer och företagare där man träffas och inspirerar varandra. Människor från olika branscher, blandade ålderskategorier, jämn fördelning av kvinnor och män samt interkulturell kompetens.

En av tankarna med klubben är att sammanföra hungriga och framåtsträvande ungdomar, morgondagens ledare, med dagens erfarna och rutinerade. Arena Göteborg håller sina Arenafrukostar och Arenakvällar i Guldsalen på restaurang ETT, Avenyn 1, Göteborg. Varje gång intervjuas en aktuell profil. Enbart medlemmar äger tillträde. I mån av plats finns möjlighet ta med en gäst.