Premiär för affärsklubben Arena Göteborg

Måndag 1 mars är det premiär för affärsklubben Arena Göteborg. Stadens nya nätverk för göteborgare och västsvenskar intresserade av business, media, kultur och sport. Huvudperson och invigare är landshövding Lars Bäckström, som också kommer att intervjuas av Leif ”Loket” Olsson. Premiären filmas av Kamera-Kent Isaksson från Rivstart på FM 104,8 samt TV6 och läggs ut på You Tube.

- Intresset för vårt projekt är långt större än vad vi kalkylerat med, säger Bo Gustafsson, interimsordförande.

Arena Göteborg arrangerar varje månad 2-3 frukost- och kvällsaktiviteter. Då intervjuas en aktuell och välkänd huvudperson. Permanent hemvist för klubben är Profilrestaurangers eleganta och nyöppnade ETT Avenyn 1. Arena Göteborg kommer att hålla till i festvåningens nyrenässansmiljö en trappa upp.

Premiärdagen startar kl 17 med en timmes mingel och pianounderhållning med Sven-Erik Dahlberg, en av landets främsta jazzpianister. Programstart kl 18.

Kommande program under mars månad bjuder på följande profiler. Torsdag 11 mars frukost med Lennart Persson, SVT:s Mr Aktuellt. Måndag 22 mars kommer Toni Schönfelder, europeisk superentreprenör i den högre skolan.

En av tankarna med Arena Göteborg är att föra samman hungriga och framåtsträvande ungdomar, morgondagens ledare och entreprenörer, med dagens erfarna och rutinerade.

– Göteborg saknar denna typ av kvalitetsnätverk lokaliserat till en permanent trivsam lokal i centrala staden. Vårt projekt är goda nyheter för Göteborg och kommer att sätta extra spets på tillvaron för medlemmarna, kommenterar projektledaren Owe Sterner.

Arena Göteborg öppnar inom kort sin webbplats www.arenagoteborg.nu All kommunikation med medlemmarna sker digitalt.

Bo Gustafsson, interimsordförande, mob 0708-201548

Owe Sterner, projektledare, mob 0704-577046

• kultur
  • media
  • sport

Arena Göteborg är en ny affärsklubb för göteborgare intresserade av business, kultur, media och sport. En av tankarna med nätverket är att sammanföra hungriga och framåtsträvande ungdomar, morgondagens ledare och entreprenörer, med dagens erfarna och rutinerade. Arena Göteborg håller sina möten, varje månad en frukost- och en kvällsaktivitet, på Profilrestaurangers nyöppnade ETT Avenyn 1.