Topptrio på affärsklubben Arena Göteborg

Affärsklubben Arena Göteborg bjuder på tre tunga namn som huvudpersoner under höstsäsongen. De kommande Arenakvällarna får nätverket träffa tre kända göteborgare. 24 augusti TV-profilen Lasse Kronér. 21 september GT:s nya chefredaktör Sofia Dahlström. Och superentreprenören Torsten Jansson 19 oktober.

- Mycket trevligt att vi kan erbjuda våra medlemmar tre så aktuella och intressanta namn. säger Owe Sterner, Arena Göteborg.

Lasse Kronér, känd glad göteborgare och en av landets mest uppskattade TV-programledare, är huvudperson nr 71 sedan Arenasstarten 2010. Han intervjuas av Pernilla Warberg. Som vanligt i Guldsalen på ETT, Avenyn 1.

I de yngre tonåren uppträdde Lasse för litet äldre ungdomar på fritidsgården. Trots en viss blyghet började han sedan att spela som gatumusikant i Göteborg. Lasse blev först känd 1985-1999 som en av medlemmarna i musik- och showgruppen Triple & Touch. Han tävlade i Melodifestivalen 1996 med låten Gör någon glad, men blev utslagen i första omgången. År 2000 släppte han sitt första soloalbum med titeln Lasse Kronér.

TV-karriären startade 1997 med Zesam Lotto, Bingolottos första direktsända sommarprogram i TV4. 1999-2004 var Lasse programledare för Bingolotto där han efterträdde Loket Olsson. Sedan 2005 leder han SVT:s musikfrågesport Doobidoo och från 2011 Smartare än en femteklassare i samma kanal.