Molvik Grafisk AS - först i Norge med arifiQ

arifiQ finns nu tillgängligt i norsk version och genom Agfa Graphic’s Thor Gudmundsen har Molvik Grafisk AS hittat det innovativa svenska offert- och orderverktyget.

Processen har gått snabbt. På två veckor från första introduktionen av arifiQ-verktyget, har Molvik Grafisk AS fattat beslut och är nu igång. Med arifiQ kan säljarna, efter bara ett par timmars utbildning i systemet, arbeta självständigt med prisförfrågningar och offerter.

Det fullskaliga kalkylsystemet med den direkta responsen gör att det tar mindre än sekunder att se hur priset påverkas mellan olika val. Tack vare det kan säljarna lämna pris direkt ute hos kund med trygghet kring korrekta kalkyler.

-Vi vet att chansen att vinna affären är mycket större när du är snabbast med att ge pris, så när vi fick se arifiQ var det ett enkelt beslut”, säger Knut Molvik, Daglig ledare och partner på Molvik Grafisk AS.

När säljaren klickar på beställ, ser produktionen direkt i vilken maskin och vilket papper som trycksaken ska produceras med detaljerade uppgifter kring hur lång tid som är beräknad på respektive arbetsmoment.

-Det här arbetssättet kommer att både frigöra resurser, minska administrationen men även öka kontrollen över kostnader. Ytterligare en sak är att risken för fel minimeras vilket annars är lätt hänt i traditionella system där det ofta krävs gedigen kunskap och erfarenhet för att räkna kalkyler, fortsätter en glad Knut Molvik.

Molvik Grafisk AS är ett anrikt tryckeri i Bergen, som bland mycket annat producerar världens mest ansedda Beatles magasin. Företaget har en tradition av att ligga i framkant med ny produktionsteknik. Nu gör Molvik Grafisk AS ett tekniksprång med arifiQ, även vad gäller processen för försäljning och orderhantering.

-Fantastiskt kul att få samarbeta med Molvik Grafisk AS. Deras självklara inställning till att hitta nya smarta arbetssätt och ta ny teknik till hjälp är väldigt inspirerande. Vi ser fram emot ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete tillsammans med Molvik Grafisk AS säger Stefan Karlsson, IT-chef arifiQ

• molntjänst
  • omedelbar trycksaksoffert
  • offertprocess tryckeri
  • pris trycksaker
  • pris direkt
  • kalkylsystem tryckerier
  • kalkylsystem tryckeri
  • innovation tryckeribranschen
  • tryckeribranschen

arifiQ – ett kraftfullt och flexibelt kalkylsystem för tryckerier

Pris på mindre än en minutarifiQ är en onlinetjänst med ett superenkelt användargränssnitt. Systemet reducerar radikalt tiden för offerter och kalkyler samtidigt som tryckeriet kan känna trygghet i de exakta beräkningarna. Ingen expertkompetens krävs av användaren, den finns inbyggd i systemet.

Carina Karlsson

Presskontakt VD Försäljning och Utveckling +46 (0)70-389 19 09

Eva Rosén

Presskontakt Marknadschef Marknad, finans och styrelsens ordförande. +46 (0)70 686 91 30