Ny produkt från arifiQ sätter fart på försäljningen

arifiQ Entry fokuserar på automatisk inslussning av beställingar och interagerar med befintligt ordersystem. Denna något begränsade och billigare arifiQ produkt, finns nu tillgänglig för de tryckerier som inte har behov av ett nytt orderhanterings-system, utan vill komplettera sitt befintliga MIS/ordersystem med arifiQs unikt snabba och kraftfulla beräkningsmotor och offert-/beställnings-applikationer.

- arifiQ Entry är en begränsad version av standardprodukten arifiQ PRO. Vi har helt enkelt skalat av orderhanteringen. Många vill satsa på att öka kundupplevelsen och få fart på säljet, men är bekväm med sitt nuvarande MIS-system eller sitter fast i långa avtal som de inte kan komma ur på kort sikt, säger Mats Wennberg, Teknisk säljansvarig Norden.

• -Fördelen är att man inte behöver göra avkall på försäljning och produktions-optimering, utan kan komma igång väldigt snabbt och efterhand ta ställning till när och om man vill gå hela vägen och nyttja arifiQs totala kapacitet med order- och MIS funktionalitet, fortsätter Mats”

arifiQ Entry, har alla fördelar med snabba offerter, användarvänliga försäljningskanaler och produktionsoptimering, men hanterar inga ordrar. Order och produktions-informationen exporteras istället till befintligt ordersystem (MIS/ERP). Att komma igång med arifiQ Entry eller arifiQ PRO tar bara från en dag upp till tio dagar beroende på tryckeriets komplexitet.

Med arifiQ Entry har man tillgång till flera säljkanaler:

• Fullskaligt webbverktyg för trycksaksköpare och/eller tryckeriets säljare
  • Plug-in för Adobe InDesign, som ger pris och ordermöjlightet direkt i designprogrammet
  • deQuote, plug-in i operativsystemets skrivarrutin, som ger pris och ordermöjlighet från vilket program som helst på datorn.

Om tryckeriet vill skapa ett anpassat gränssnitt på sin hemsida eller kombinera arifiQ Entry med sitt web-to-print system, så går det också bra med hjälp av arifiQs öppna API.

Samproduktionsfunktionen ”Kampanj” följer också med arifiQ Entry, vilket betyder att trycksaksköpare och tryckeriet kan räkna priser på ett stort antal tryckjobb på en och samma gång, och få utskjutet för varje ark/media optimerat. Har tryckeriet däremot behov av att samproducera jobb från olika kunder, krävs standarduppsättningen arifiQ PRO samt tilläggsmodulen Gang-Run.

- Försäljning och kundupplevelse borde vara nummer ett på varje tryckeri VD’s agenda, säger Carina Karlsson, VD arifiQ Development. Det finns en enorm utvecklingspotential inom det område som tryckeriet faktiskt lever av, - att få in tryckjobb, avslutar Carina.

Läs mer om funktionerna i arifiQ Entry

arifiQ kommer till GrafKom’s event i Norrköping den 7-8 november. Boka gärna in ett möte på plats med Mats, telefon 073-684 46 03 eller mats.wennberg@arifiq.se

arifiQ – ett kraftfullt och flexibelt kalkylsystem för tryckerier

Pris på mindre än en minutarifiQ är en onlinetjänst och produktionsoptimerings-system med ett superenkelt användargränssnitt. Systemet reducerar radikalt tiden för offerter och kalkyler samtidigt som tryckeriet kan känna trygghet i de exakta beräkningarna. Ingen expertkompetens krävs av användaren, den finns inbyggd i systemet.

Carina Karlsson

Presskontakt VD Försäljning och Utveckling +46 (0)70-389 19 09

Eva Rosén

Presskontakt Marknadschef Marknad, finans och styrelsens ordförande. +46 (0)70 686 91 30