​Arken Zoo nominerade till Årets Marknadsförare

​Arken Zoo nominerade till Årets Marknadsförare

Svensk Franchise har anordnat Frannygalan i över 20 år – och i år är Arken Zoo nominerade till priset Årets Marknadsförare.

På den årliga Frannygalan lyfter man duktiga företagare som prisas i sju olika kategorier för goda prestationer inom svensk franchise. I år är de tre nominerade till Årets Marknadsförare Arken Zoo, Jaktia och Svensk Fastighetsförmedling. I juryns kriterier ingår bland annat att bedöma vem som använt marknadsföring på ett innovativt och effektivt sätt för att stödja och utveckla sina franchisetagares affärer.

– Det är självklart väldigt roligt och hedrande att vara en av årets finalister, säger Sarah Frelin Ekvall, Marknadschef på Arken Zoo. Vi har alla arbetat för ett nytt kommunikationskoncept och ny mediastrategi för att stärka varumärket Arken Zoo, så att bli uppmärksammad på det här sättet, bland många kvalificerade företag, är en fin bekräftelse för alla involverade. Att vi också sett att den nya strategin har gett mycket positiva effekter både för varumärket och affären ger naturligtvis en extra energiboost.

Prisutdelningen äger rum på Grand Hôtel i Stockholm fredagen den 22 mars 2019.

Alingsås, Askim, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungens Kurva, Kungsbacka, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundsvall, Trelleborg, Trollhättan, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Varberg, Vetlanda, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro.

Arken Zoo är Sveriges största zoofackhandelskedja med ca 115 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt nästan 250 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.