Förnyade ISO9001- och 14001-certifikat för Arkitektkopia

Arkitektkopia förnyar sina ISO9001- och 14001-certifikat

Kvalitets- och miljöstandarderna som ligger till grund för ISO9001- och 14001-certifiering har genomgått en omfattande förnyelse. Uppdateringarna omfattar bland annat ett ökat fokus på processinriktad verksamhetsstyrning, mer av lean-inriktade tankar och sänkta krav på detaljerad dokumentation. Likaså ställs högre krav på ledningsuppföljning såväl som risk- och möjlighetsanalys från ledningen och även högre krav på hållbarhetsanalys i den verksamhet vi bedriver.

Arkitektkopia har genomfört de uppdateringar som krävs och har i och med en extern revision under augusti godkänts för uppgradering till ISO9001:2015 respektive ISO14001:2015. Det innebär att företaget nu arbetar efter och uppfyller samtliga nya krav.

Vid eventuella frågor om detta kontakta vår miljöansvarige Örjan Westerlund på orjan.westerlund@arkitektkopia.se eller 070 - 993 70 47