Arkitektkopia tar silver i kategorin Bästa turnaround

Arkitektkopia tar silver i kategorin Bästa turnaround

NOMINERADE TILLSAMMANS MED CURIOUS MIND

Swedish Content Awards beskriver kategorin Bästa turnaround såhär:

”Priset tilldelas den aktör som genom att arbeta med content marketing har gjort en varumärkesresa och på ett modigt och kraftfullt sätt utmanat och förbättrat sin varumärkes­kommunikation. Lösningarna har skett genom strategisk kreation som har gett bevisad effekt.”

– Vi är väldigt glada och stolta över priset, framförallt med tanke på att det är en kategori som premierar bevisad effekt. Självklart hoppades vi på förstaplatsen men vi stod emot riktigt bra nomineringar. Vi väljer att se det som att vi vann ett silver snarare än att vi förlorade ett guld. Nu har vi pratat print i ett år och vi är bara i början på vår resa, det här gav oss extra energi att jobba vidare och satsa på guld nästa år, säger Fredrik Sinander, Digital Brand Manager på Arkitektkopia.

Läs mer om nomineringen och arbetet kring Akademin.

OM SWEDISH CONTENT AWARDS

Swedish Content Awards, tidigare Guldbladet, är en årlig jurybedömd tävling för de bästa produktionerna inom content marketing. Tävlingen arrangeras i år för 19:e gången och är den största tävlingen i Norden för content marketing. Den 16 maj tillkännages vinnarna på en gala i Eric Ericssonhallen. Swedish Content Awards arrangeras av branschorganisationen Swedish Content Agencies.