Arkitektkopia förvärvar Copy Team

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 16:20 CET

Copy Team startades 1991 med kontor Stocksund, norr om Stockholm. Idag säljer och marknadsför företaget ett brett sortiment inom både små- och storformat, samt ritning tillsammans med tjänster som skanning, distribution mm.  Copy Team har en trogen kundkrets i hela Stockholmsområdet och vänder sig till både små och större företag inom ett flertal branscher.

”Vi på Arkitektkopia förvärvar Copy Team som ett led i vår fortsatta expansion. Copy Team har många kunder som vi nu kan erbjuda Arkitektkopias hela produktbredd till”, förklarar Lars Franzén, VD på Arkitektkopia.

”Arkitektkopias försäljning och lönsamhet ökar, främst därför att vi konsekvent satsar på systemförsäljning av tjänster, applikationer och tryck till valda kundgrupper. Förvärvet av Copy Team gör det möjligt för oss att snabbt nå ut med de erbjudanden vi utvecklat”, fortsätter Lars Franzén.

Mer information:

Lars Franzén
Tel: 08 50 60 70 03
E-post: lars.franzen@arkitektkopia.se

Kort om Arkitektkopia
Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen. Med helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper Arkitektkopia sina kunder, med tryckt och digital information som ska spridas eller sparas. Arkitektkopia vänder sig till alla som behöver kommunicera – tydligt och snabbt. Ca 300 medarbetare arbetar med målsättningen att förenkla och förekomma med mottot Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Företaget omsätter ca 340 miljoner kronor och finns på 28 platser runt om i Sverige. Mer information finns på www.arkitektkopia.se.

Kommentarer (0)