Arkitektkopia lanserar Byggnet i Finland

Byggnet är en grupp av molnbaserade applikationer med syfte att effektivisera dokumenthantering inom bygg- och fastighetsbranschen. Sedan tidigare finns Byggnet väl etablerat i Sverige och Norge och lanseras nu även i Finland vilket stärker positionen som Nordens ledande produkt inom detta område.

Byggnet Access hjälper företag att förenkla spridning av ritningar och annan dokumentation mellan flera aktörer i till exempel ett byggprojekt. En av modulerna inom Byggnet hjälper till att reducera byggfel och effektivisera avvikelsehantering genom den patentsökta mobilappen Byggnet Verify. Även Byggnet Subscribe och Byggnet Secure, som ingår i gruppen, är utvecklade av Arkitektkopia. Produkterna har under de senaste åren haft en mycket snabb tillväxt på den svenska och norska marknaden.

Nu lanseras Byggnet i Finland tillsammans med partnern Multiprint Oy. Företaget är ledande inom tryck i Finland och har en stark förankring i byggbranschen. Multiprint finns på ett knappt tjugotal platser runt om i Finland och Estland. Multiprint arbetar redan idag med ett brett utbud av applikationer, men har under en tid letat efter rätt typ av molntjänst till kunder inom bygg- och fastighetsbranschen.

”Arkitektkopia har som affärsidé att underlätta våra kunders kommunikation med helhetslösningar bestående av applikationer, tjänster, samt information i tryckt och digital form. Multiprint är en riktigt stark partner till Arkitektkopia i Finland och det känns spännande att detta bara är början på en internationell expansion av Byggnet. Innan året är slut kommer vi att ha lanserat i minst ytterligare ett europeiskt land”, säger Lars Franzén, VD på Arkitektkopia.

Presskontakt:

Joakim Rutgersson
Marknadschef
E-post: joakim.rutgersson@arkitektkopia.se

Mer information om Byggnet finns på www.byggnet.se

Kort om Arkitektkopia
Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen. Med
helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper
Arkitektkopia sina kunder med tryckt och digital information som
ska spridas eller sparas. Arkitektkopia vänder sig till alla som behöver
kommunicera – tydligt och snabbt. Ca 300 medarbetare arbetar med målsättningen
att förenkla förekomma med mottot Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Företaget
omsätter ca 400 miljoner kronor och finns på 30 platser runt om i Sverige. Mer
information finns på www.arkitektkopia.se.