Arkitektkopia lanserar nytt kommunikationskoncept med ny och mer kundanpassad webbplats!

Arkitektkopia har sedan en tid tillbaka inlett ett strategiskt samarbete kring företagets kommunikationskoncept tillsammans med reklambyrån BerntzonBylund. I fokus har varit att tydliggöra den bredd Arkitektkopia har som helhetsleverantör och erfarenhet av att utveckla enkla, hållbara och värdeskapande lösningar för tryckt och digital kommunikation. Under devisen ”En värld av trycksaker” lanserar nu Arkitektkopia en ny och mer kundanpassad webbplats.

- Vi har genomfört ett strategiarbete för att bli tydligare med den stora bredd vi har i vårt erbjudande, berättar Gunnar Duintjer, VD på Arkitektkopia. Vi märker hur behovet av kommunikation och marknadsföring ökar i alla branscher samtidigt som tidshorisonten blir allt kortare. Många företag producerar allt mer på egen hand och här är vi en naturlig partner. Nu vill vi bli tydligare med bredden i vårt erbjudande och vår effektiva leverans.

Många känner till att Arkitektkopia levererar en mängd olika marknadsföringsmaterial, skyltar och trycksaker, men med åren har man utvecklat ett helt system som spänner från framtagande av design och original hela vägen via produktion till leverans och lagerhållning.

- Vi har jobbat med Arkitektkopia i snart fyra år och tillsammans har vi bland annat skapat tävlingen Inhouse –för allt som görs på marknadsavdelningar och inhousebyråer, säger Joachim Berntzon som är projektledare på BerntzonBylund. Det som slagit oss gång på gång under den här tiden är vilken enorm bredd Arkitektkopia har och hur väl anpassat det är för alla olika behov som företag har. Det ledde fram till konceptet ”En värld av trycksaker”, fortsätter Joachim Berntzon.
- Vi fungerar ofta som en extern resurs som kan hantera ett företags alla produktioner under ett helt år, och det ska vi bli duktigare på att kommunicera, fortsätter Gunnar Duintjer.

För mer information kontakta:
Gunnar Duintjer, VD Arkitektkopia AB, Tel 08 50 60 70 06, gunnar.duintjer@arkitektkopia.se
Anders G Skolleborg, Marknads- och Försäljningschef Arkitektkopia AB, Tel: 08 50 60 70 09, anders.skolleborg@arkitektkopia.se
Joachim Berntzon, VD BerntzonBylund, Tel: 070 864 42 35, joachim@berntzonbylund.se

Kort om Berntzon Bylund

Berntzon Bylund är en Sveriges ledande reklambyråer med ett mycket starkt resultatfokus. Företaget jobbar både med strategi, kreativa idéer och genomförande och med alla kanaler inom både B2C och B2B. Berntzon Bylund har egen produktionsavdelning, egen reklamfilmsproduktion och egen webbkompetens. Allt för att kunna hålla en hög servicenivå och effektiva projekt. Tillsammans med BerntzonBylund’s systerbyrå MindmakersPR (som sitter i samma lokaler) är företaget 25 personer.

Kort om Arkitektkopia
Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen. Med
helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper
Arkitektkopia sina kunder med tryckt och digital information som
ska spridas eller sparas. Arkitektkopia vänder sig till alla som behöver
kommunicera – tydligt och snabbt. Ca 300 medarbetare arbetar med målsättningen
att förenkla förekomma med mottot Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Företaget
omsätter ca 400 miljoner kronor och finns på 30 platser runt om i Sverige. Mer
information finns på www.arkitektkopia.se.