Arkitektkopia öppnar i Halmstad

Printografen och Skånetryck är två framgångsrika offsettryckare som började ett närmare samarbete för två år sedan, från mars i år finns företagen i gemensamma lokaler i Halmstad. Printografen har funnits sedan 1985 i Halmstad, Skånetryck har anor tillbaka till 1897 och var under många år baserat i Malmö, men 1983 flyttades verksamheten till Genevad i södra Halland. Båda företagen är idag starkt förankrade lokalt och har tillsammans 20 anställda och omsätter 40 miljoner.

”Med våra gedigna kunskaper inom offsettryck och Arkitektkopias utbud av unika tjänster och digitaltryck blir vi nu en komplett leverantör”, berättar Håkan Walhed på det nybildade bolaget som representerar Arkitektkopia lokalt.

”Arkitektkopia är idag ett av de ledande tryckerierna i Sverige inom utveckling av nya tjänster via internet som nu förändrar köp och försäljning av tryckt och digital information. Vi har t. ex. nyligen lanserat Byggnet Verify som är en unik svensk patentsökt innovation som kommer att kunna reducera byggfel. Det är också vår första app för iPhone”, berättar Lars Franzén, VD på Arkitektkopia.

”Vi är mycket glada att åter finnas i Halmstad efter flera års frånvaro eftersom flera olika kundgrupper som t. ex. byggföretag och marknadsavdelningar har stor nytta av våra tjänster och produkter. Dessutom är Halmstad med omnejd en expansiv och intressant region”, fortsätter Lars Franzén.

För mer information, kontakta:

Kort om Arkitektkopia
Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen. Med helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper Arkitektkopia sina kunder, med tryckt och digital information som ska spridas eller sparas. Arkitektkopia vänder sig till alla som behöver kommunicera – tydligt och snabbt. Ca 300 medarbetare arbetar med målsättningen att förenkla förekomma med mottot Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Företaget omsätter ca 340 miljoner kronor och finns på 28 platser runt om i Sverige. Mer information finns på www.arkitektkopia.se.