Ny VD till Arkitektkopia

Ny VD till Arkitektkopia

Styrelsen för Arkitektkopia AB har rekryterat Gunnar Duintjer som ny VD. Han kommer att tillträda tjänsten i början på december.

Med erfarenhet från ett flertal olika branscher inom både konsumentprodukter och business to business samt franschisorganisationer tillförs Arkitektkopia kompetens som styrelsen bedömer central i företagets fortsatta utveckling för att säkerställa serviceleverans gentemot våra kunder.

Gunnar Duintjer är idag kedjedirektör på SF Bio.

”Gunnar har stor erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter genom att identifiera förbättringsområden, leda förändringsarbetet genom att utveckla sina medarbetare och därmed skapa lönsamhet”, säger Arkitektkopias styrelseordförande Meg Tivéus

Detta känns som ett naturligt val efter fusionen med CM-gruppen och köpet av Baldurssons i Göteborg", fortsätter Meg Tivéus.

"Det känns väldigt roligt och spännande att få förtroendet att bli VD för ett så gediget företag som Arkitektkopia. Jag ser fram emot utmaningen att, utifrån den plattform som är lagd, ytterligare utveckla Arkitektkopia med kunden i fokus och att fortsätta skapa konkurrenskraftiga helhetslösningar för våra kunder samtidigt som vi säkerställer en stark lönsamhetsutveckling", berättar Gunnar Duintjer

Fram till dess att Gunnar Duintjer tillträder befattningen kommer Marcus Wallin, CFO att fortsatt fungera som tillförordnad VD.

För mer information vänligen kontakta:

Meg Tivéus, Styrelseordförande Arkitektkopia AB
Tel: 08‐673 66 40
meg.tiveus@telia.com

Ulf Grankvist, ägare Arkitektkopia AB
Tel: 08‐50 60 70 00
ulf.grankvist@arkitektkopia.se

Kort om Arkitektkopia
Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen. Med
helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper
Arkitektkopia sina kunder med tryckt och digital information som
ska spridas eller sparas. Arkitektkopia vänder sig till alla som behöver
kommunicera – tydligt och snabbt. Ca 300 medarbetare arbetar med målsättningen
att förenkla förekomma med mottot Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Företaget
omsätter ca 400 miljoner kronor och finns på 30 platser runt om i Sverige. Mer
information finns på www.arkitektkopia.se.