Armatec introducerar den första blyfria kulventilen av mässing

Armatecs miljösatsning fortsätter med Sveriges första blyfria* kulventil i mässing.

Som ett led i vårt miljöarbete lanserar vi nu VIRIDI, ett helt nytt sortiment kulventiler som maximalt innehåller 0,1 procent bly*. I takt med branschens ökade miljökrav på produkter och material i syfte att skapa långsiktigt hållbara lösningar kommer mässingsprodukter med mycket låga blyhalter att bli allt vanligare i framtiden. Därför är vi glada över att vara först i Sverige med att erbjuda våra kunder en miljösäkrad produkt som sätter en ny standard inför framtiden.

VIRIDI-sortimentet är godkända av både Byggvarubedömningen och SundaHus, två av landets viktigaste aktörer för standardiserad miljöbedömning av produkter och byggmaterial.

Självklart håller VIRIDI-sortimentet samma höga kvalitet som vårt ordinarie sortiment av kulventiler.

För mer information, välkommen att kontakta:

Marknadschef Berndt Öjerborn 031-89 01 44.

• Entreprenadfrågor, maskiner

• blyfri kulventil
  • miljöarbete
  • viridi
  • miljösäkrad produkt
  • byggvarubedömningen
  • sundahus
  • kulventiler
  • mässing
  • miljösatsning
  • miljökrav

Armatec är ett kunskapsföretag som löser olika problem för kunder inom värme, kyla och process. Det gör vi med hjälp av skickliga och engagerade medarbetare samt noga utvalda produkter och färdiga systemlösningar. Vi erbjuder till exempel fjärrvärmecentraler, återströmningsskydd, reduceringsstationer, legionellaskyddscentraler och kylsystem. Självklart levererar vi även produkterna som ingår i systemen.

Vi är ledande i branschen tack vare vår breda och djupa tekniska kunskap gällande installationer inom bygg & fastighet, energi och industri.

Berndt Öjerborn

Presskontakt Marknadschef/Marketing Manager 031-89 01 44