Armatec lanserar Tryckhållning 2.0 – resultatet av gedigen produktutveckling

Vårt sortiment inom Tryckhållning & Expansion utökas genom lanseringen av våra nya tryckhållningsenheter i ny spännande form och med ännu bättre funktionalitet. Utöver den nya designen består de två utmärkande förändringarna i förbättrad ergonomi för användaren och ökad hållbarhet.

Den nya utformningen av tryckhållningsenheterna ger användaren en högre och bättre arbetsställning och vårt tidigare plåtchassi kommer att ersättas av polyeten vilket innebär betydligt lägre vikt. Detta i kombination med en ny tydlig OLED-display kommer att förbättra ergonomin avsevärt. Det nya materialvalet kommer att göra en stor del av produkterna återvinningsbara vilket är i linje med Armatecs hållbarhetsarbete.

Utöver förändrad och förbättrad form har vi dessutom utökat sortimentet med en ny tryckhållningsenhet med pump som klarar drifttryck upp till 7,0 bar och som är PN 16-klassad. Det nya, uppdaterade sortimentet kommer att gå i samma gröna färg och med samma långa livslängd som utmärker våra expansionskärl.

Armatec löser tekniska utmaningar inom värme, vatten, kyla och process. Alltid utifrån våra kunders önskemål och krav med långsiktig hållbarhet som mål.

För ytterligare information kontakta:
Berndt Öjerborn
berndt.ojerborn@armatec.se

• Entreprenadfrågor, maskiner

• expansion
  • tryckhållning
  • armatec

Armatec utvecklar kundanpassade koncept inom flödesteknik för vatten, värme, kyla och process. Alla våra tekniska lösningar utgår från kundernas specifika problem och möjligheter. Målet är att förenkla kundernas vardag genom att leverera färdiga system, funktionslösningar eller produkter. Vi erbjuder olika koncept för bland annat värmeväxling, pump- och mätteknik, avstängning och automation, styr och reglerteknik samt energieffektivisering.

Armatec är ledande i branschen tack vare våra medarbetares breda och djupa tekniska kunskap. Vi samarbetar med entreprenörer och konsulter. Våra koncept används både av energi- och industrisektorn och aktörer inom fastighetsbranschen.

Concepts for flow technology

Våra olika koncept inom flödesteknik börjar med en tydlig och bärande idé. En kundanpassad lösning på ett tekniskt problem. Konceptet utgår alltid från de särskilda behov som finns i din verksamhet. Därefter utvecklas koncepten av våra skickliga, engagerade och nyfikna medarbetare. Målet är att leverera flexibla lösningar för specifika kundbehov som ger ökad livslängd, högre produktivitet och tillgänglighet - därmed bättre ekonomi över tid.

Armatec bildades 2003 men har mer än 60 års erfarenhet av branschen. Armateckoncernen finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland och ägs av Ernströmgruppen. Vi representerar starka varumärken såsom Alfa Laval, Bernard Controls, LESER och Flowserve på den nordiska marknaden.

www.armatec.se

Berndt Öjerborn