Armatec presenterar en ny flerstegspump

På Processteknikmässan 9- 11 oktober i Göteborg premiärvisas en ny flerstegspump för 100 bar från SIHI.

Bättre verkningsgrad var det primära målet vid utvecklandet av en ny 100 bars flerstegspump. Den nya pumpen i MSC-serien kompletterar väl de nuvarande 40bar, 63bar och 160bar pumparna när det gäller upp till 100 bar applikationer. Med en tillåten temperaturer av 200°C är det samtidigt möjligt att nå en kapacitet som överstiger 450 m³/h.

De SIHI-patenterade designen för avlastning av axialkrafter skapar långsiktig effektivitet. Genom att eliminera de kritiskt snäva spel för konventionella konstruktioner har SIHI enkelt minskat problemet med slitage och effektivitetsförlust som uppstår med tiden.

Ett lågt NPSH för SIHI flerstegspumpar är en annan stor fördel. Det axiella inloppet har inte bara ett minskat NPSH-värdet utan ger också möjlighet till att endast använda en mekanisk tätning.

Pumpen uppfyller samtidigt de tekniska kraven i ISO 5199 vilket förenklar underhållet och reducerar behovet av reservdelar.

För mer information, välkommen att kontakta:

Marknads- och produktansvarig Daniel Olsson 031-89 01 51

• uppfyller tekniska krav i iso5199